Veelgestelde vragen over lidmaatschap

Heeft u vragen over het deelnemerschap van De Ruilwinkel, bekijk dan de veelgestelde vragen hieronder. Mochten deze uw vraag niet beantwoorden, neem dan contact met ons op.
Veelgestelde vragen (klik op de vraag om direct naar het antwoord te gaan)

Wat moet ik betalen om me in te kunnen schrijven?
Helemaal niks, inschrijven als deelnemer van De Ruilwinkel is gratis.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
De gegevens die u doorgeeft aan De Ruilwinkel worden door ons gebruikt om te controleren dat u het zelf bent op het moment dat u iets mee wilt nemen of inbrengen. Ook kunnen we uw gegevens nodig hebben als er vragen zij over spullen die u heeft ingeleverd. Als u bijvoorbeeld een elektrisch apparaat heeft ingeleverd dat een defect heeft of waarvan de werking niet helemaal duidelijk is.

Waarom moet ik mijn adresgegevens en telefoonnummer geven?
Mochten er vragen of problemen zijn met spullen die u heeft ingebracht dan kunnen we u telefonisch bereiken. Uw adresgegevens kunnen worden gebruikt om te verifiëren of de persoon die zich meldt ook werkelijk op de persoon is die onder dat lidnummer is ingeschreven.

Moet ik mijn emailadres doorgeven?
Nee, het is niet verplicht om uw emailadres door te geven, maar wel handig. De Ruilwinkel heeft een maandelijkse email nieuwsbrief, hierin staan veranderingen in het innamebeleid, bijzonderheden over de openingstijden en algemene informatie over De Ruilwinkel. U kunt bij uw inschrijving aangeven of u een emailadres wilt doorgeven en of u onze nieuwsbrief wilt ontvangen.

Waarom moet ik een identiteitsbewijs laten zien?
Het tonen van een identiteitsbewijs gebruiken we om te voorkomen dat mensen zich onder een andere naam inschrijven. Hiermee willen we tegengaan dat er bijvoorbeeld mensen zijn die gestolen goederen inbrengen en dit niet onder hun eigen naam doen.

Wat is een geldig identiteitsbewijs?
Er zijn vier soorten geldige identiteitsbewijzen:

  • Paspoort
  • Europese identiteitskaart
  • Rijbewijs
  • Verblijfsvergunning

Voor meer informatie over geldige identiteitsbewijzen kunt u terecht op de website van de Rijksoverheid.

Is er een minimumleeftijd om in te schrijven?
Iedereen vanaf 10 jaar en ouder kan zich inschrijven als deelnemer van De Ruilwinkel. Wel is het voor kinderen tot en met 15 jaar verplicht om zich in te schrijven met één van de ouders of een voogd.

Kan ik mijn gezinsleden apart inschrijven?
Dat is mogelijk, zolang de gezinsleden 10 jaar of ouder zijn kunnen zijn zich apart laten inschrijven als deelnemer van De Ruilwinkel.

Hoe kan ik mij inschrijven?
Er zijn twee manieren waarop u zich kunt inschrijven:

  • In de winkel: tijdens openingstijden kunt u zich in de winkel laten inschrijven als deelnemer
  • Via de website: gebruik het inschrijfformulier om u via de website in te schrijven

Wij zullen nadat u het formulier hebt ingevuld dit zo snel mogelijk in ons systeem verwerken. U moet zich na het invullen van het formulier eerst nog wel in de winkel legitimeren voordat u kunt ruilen.

Moet ik mijn inschrijfnummer onthouden?
Nee, u hoeft uw inschrijfnummer niet te onthouden. Wanneer u goederen wilt inleveren of meenemen kunt u aan de medewerkers van De Ruilwinkel uw achternaam opgeven, zij kunnen aan de hand daarvan uw gegevens opzoeken in ons computersysteem. Bovendien krijgt u van ons een klantenkaart, hierop staat uw inschrijfnummer genoteerd.